Laatst las ik een mooi stuk over de toekomst waarin gezegd werd: Het is niet nodig om onze atomen te verplaatsen, onze bits kunnen dit veel makkelijker en sneller. Mooi gezegd, precies zoals het is. Met mijn laptop, PC en mobiel kan ik met wie ik maar wil direct communiceren. Krijg ik niet het antwoord waarnaar ik op zoek was dan communiceer ik met iemand anders, direct. Ik gebruik Google, Twitter, Hyves, of waar ik ook maar denk de juiste persoon, het juiste antwoord te vinden. En dat kan zonder me te verplaatsen.
Ik heb hier een echte ‘ouderwetse’ nieuwsbrief voor mijn neus liggen. Die ik dan toch nog erg graag met jullie wil delen. Grappig om te zien, vergeleken bij alle digitale nieuwsbrieven die binnengestroomd komen.
Tegenwoordig zijn er erg veel bedrijven die hun nieuwsbrief per mail versturen. Wetende dat er soms wel een mooie aanbieding in staat kijk ik ze toch altijd even vluchtig door. Vaak blijkt het echter niets interessants te zijn en verwijder ik ze gelijk weer. Dit komt natuurlijk ook, omdat er één nieuwsbrief geschreven wordt voor alle doelgroepen. Eigenlijk zou je, om iedereen echt te bereiken, per doelgroep een nieuwsbrief moeten maken, maar dit kost natuurlijk tijd.
Steeds meer bedrijven plaatsen dan ook nieuws of een blog op hun website. Of gebruiken Twitter of andere sociale media om hun nieuws en aanbiedingen onder de aandacht te brengen. En dat vind ik persoonlijk wel prettig, ik lees alleen wat ik interessant vindt en krijg geen “ongevraagde” mail.
Wij zijn natuurlijk al een hele tijd online te vinden. Maar sinds kort bloggen wij, zoals je ziet, ook. Dus het is gedaan met de ouderwetse nieuwsbrieven. Oké, die hadden we al een tijdje niet meer. Maar we kunnen nu wel met zekerheid stellen dat het er mee gedaan is. Via onze website waren natuurlijk al aanbiedingen te vinden maar vanaf nu is er nog veel meer nieuws over ons te vinden. En wel op deze blog.Steeds meer bedrijven plaatsen dan ook nieuws of een blog op hun website. Of gebruiken Twitter of andere sociale media om hun nieuws en aanbiedingen onder de aandacht te brengen. En dat vind ik persoonlijk wel prettig, ik lees alleen wat ik interessant vindt en krijg geen “ongevraagde” mail.
Het grote voordeel van ‘dit soort nieuwsbrieven’ is natuurlijk dat iedereen er op kan reageren. En dankzij reacties kunnen wij als bedrijf blijven verbeteren en vernieuwen.
Daarbij scheelt het natuurlijk een hoop papier(milieu!) en krijgt niemand ongevraagde mail of post. Iedereen blij, toch?
2 reacties:
Onze stagere Samantha heeft me echt verbaasd met deze mooie blog! Super, nu moet ik natuurlijk niet achterblijven met een eigen stukje. Ga ik meteen in mijn agenda plannen! Jan Meuleman
Hej Sam.. kan je dit gewoon via Blogspot fixen?
Zit er strak uit.. ff op onderzoek uit :)
Een reactie posten